Direct aanmelden met verwijzing

Heb je een indicatie, verwijzing of beschikking?

Voor aanmelding bij het Regionaal Autisme Centrum is een “indicatie”, “verwijzing” of “beschikking” nodig.
Wil je hierover meer weten? Klik dan hier.

Samen met jou willen we kijken of jouw hulpvraag past bij wat wij je kunnen bieden.

Om samen te beslissen wat voor jou het beste is gebruiken wij Het Dialoogmodel.

Hoe gaat het in zijn werk?

Vul het aanmeldformulier zo volledig mogelijk in

Tijdens het aanmeldproces worden verschillende gegevens verzameld. Deze gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Indien er geen hulpverleningstraject bij het Regionaal Autisme Centrum wordt opgestart zullen deze gegevens vernietigd worden.

Wil je weten hoe wij omgaan met jouw gegevens klik dan hiernaast op "privacyverklaring"

Klik daarna op verzenden.

We nemen daarna contact met je op.

Wat je moet weten voor je je aanmeldt:


Diagnostiek en Behandeling volwassenen (vanaf 18 jaar)

Op dit moment zijn al onze intakeplekken voor 2021 zo goed als gevuld. Alleen op onze locatie in Tegelen zijn er nog mogelijkheden cliënten in te plannen voor een intakegesprek.

Mocht je hiervoor in aanmerking komen dan nemen we contact met je op. Alle overige nieuwe aanmeldingen  worden, op volgorde van binnenkomst, uitgenodigd voor een intakegesprek in 2022.  

Mocht je niet zo lang kunnen wachten dan kun je contact opnemen met het zorgbemiddelingsteam van je zorgverzekeraar om met hen te bespreken of er mogelijkheden zijn bij een andere zorgaanbieder.

 

Wachttijden:

  • gemiddelde wachttijd voor een intake is ca. 29 weken voor de locaties Goirle en Helmond. Op onze locatie in Tegelen is de wachttijd korter.
  • gemiddelde wachttijd voor behandeling is vervolgens nog ca. 12 weken.

Hierboven vind je altijd de actuele situatie wat betreft aanmeldstop en/of wachttijden.

Let op:

Wij kunnen alleen je aanmelding in behandeling nemen als je een verwijzing hebt van een (huis)arts of een indicatie van de gemeente of CIZ/Zorgkantoor.

Heb je hierover vragen dan kun je contact opnemen met een zorgbemiddelaar tussen 9.00 uur en 12.30 uur via het algemene nummer 0492- 792979 (de receptioniste zal je doorverbinden naar een zorgbemiddelaar).

Nadat het aanmeldformulier is verzonden krijg je een bevestiging per mail.
Het kan zijn dat deze in je spam/ongewenste e-mail terecht komt

Aanmeldformulier

Contactgegevens

Hoofdkantoor:

Europaweg 97
5707 CL  Helmond
Nederland

Algemene mail
Clientbureau mail

Ons clientbureau is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 – 12.30 uur

Let op: aanmeldstop...

Helaas is er een aanmeldstop voor:

Gemeente Venlo:

Helaas hebben we een aanmeldstop moeten instellen voor vragen met een indicatie vanuit de gemeente Venlo. Deze aanmeldstop geldt dus voor aanmelding vanuit de Jeugdwet (begeleiding/behandeling/diagnostiek) en WMO (begeleiding) en Beschermd Thuis vanuit centrumgemeente Venlo. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact op met de Toegang van de gemeente.

Voor meer informatie kun je hier het nieuwsbericht lezen

Aanmelden voor wonen

Je kunt je aanmelden voor wonen zonder beschikking. Gebruik hiervoor onderstaand formulier.

Waar ben je naar op zoek?

Zoek je iets op onze website en kun je het niet vinden? Misschien helpt onze zoekfunctie je wel verder. Kun je het dan alsnog niet vinden, neem dan gerust contact met ons op!

Stuur ons een e-mail

Neem telefonisch contact op

Het RAC is telefonisch bereikbaar van:
maandag t/m vrijdag 08.30 uur – 17.00 uur.

Ons clientbureau is telefonisch bereikbaar van:
maandag t/m vrijdag tussen 09.00 uur – 12.30 uur.
De receptie zal je doorverbinden. Vraag naar het clientbureau.