E-Health digitale zorg

Digitale middelen gebruiken wij als ondersteuning om zorg te kunnen bieden aan de mensen die hierom vragen.

We gebruiken hier verschillende applicaties voor. Hieronder vind je er alle informatie over

Wat is de Zorg Messenger?

De Zorg Messenger is een applicatie waarmee je veilig kunt chatten, beeldbellen en documenten kunt versturen. De Zorg Messenger vervangt WhatsApp en andere chat applicaties. Emailen zal niet meer nodig zijn omdat je de Zorg Messenger als veilig communicatie middel kunt gebruiken. Het gebruik is voor jou als cliënt gratis.

Waarom gaan wij dit doen?

Als zorgorganisatie die werkt met privacy gevoelige gegevens willen we beveiligd documentatie kunnen versturen. Ook zijn wij verplicht zover als mogelijk gebruik te maken van technische hulpmiddelen die bijdragen tot het verminderen van het risico op een datalek. Oftewel het verliezen van privacy gevoelige informatie. Vandaar dat wij als organisatie deze Zorg Messenger applicatie gaan gebruiken, zowel als communicatie middel naar onze cliënten en ook naar andere belangrijke personen.

Wij vinden het ook belangrijk om de mogelijkheid te hebben om via beeldbellen met cliënten in gesprek te kunnen gaan. Ook deze toepassing zit in de applicatie.

Wil je meer informatie over de Zorg Messenger? Klik hier.

Office 365

o.a. om beveiligde mail te kunnen versturen, ook maken we gebruik van de Teams applicatie om te kunnen beeldbellen met elkaar.

Karify

is de applicatie die wij gebruiken om digitaal en veilig een intake te kunnen doen. Ben je cliënt bij ons (geworden) dan kunnen we je ook blended begeleiding of behandeling aanbieden. Met Karify hebben we een extra rugzak aan mogelijkheden die we inzetten.

 

Robot Maatje

Robot Maatje is de robot die we inzetten ter ondersteuning van de dagstructuur of andere individuele hulpvragen. Maatje is zich aan het bewijzen in het veranderende zorglandschap en wij geloven dat deze robot een prettige ondersteuning kan zijn bij een groot deel van onze cliënten.

Wij vinden het belangrijk dat al onze medewerkers goed geïnformeerd zijn over het gebruik van deze applicaties daarom hebben we een vaste groep digicoaches. Dit zijn collega’s van verschillende afdelingen die geïnteresseerd en betrokken zijn bij implementaties en ondersteuning naar collega’s ICT breed.

De wereld veranderd, wij bewegen mee en gebruiken de innovaties die hierbij passen. 

Wij blijven dan ook op zoek naar verbeteringen op het gebied van digitale zorg.

Links

Beveiliging van KPN zorg messenger KPN Zorg Messenger – E-Zorg en Beveiliging Karify Privacy en veiligheid – Karify

Tips voor het gebruik van apps

  • apps rondom medicatie inname: voor Android is dit een echte aanrader: My Pillbox. Voor iOS gebruikers is my pillboxie een veelgebruikte. De applicaties zijn wel in het Engels, maar intern kun je voldoende aanpassingen doen, b.v. door foto’s te gebruiken om hem te personaliseren.
  • Apps rondom gezondheid zijn er veel. Bijvoorbeeld om je slaap te monitoren, dat kan met de app Sleep Cycle voor iOS app vind je hier en Android app vind je hier.
  • apps rondom koken: Bijvoorbeeld de allerhande app (iOS link) en het fotokookboek (iOS link) mijn favorieten, helaas is deze laatste niet gratis. Handig van de allerhande app (Android link) is dat het recept meteen in je mobiel gezet kan worden door synchronisatie met je Appie app. Het fotokookboek is mooi visueel weergegeven met heldere stappenplannen.
  • apps rondom plannen en organiseren: Wunderlist is een hele handige App. Sinds kort is deze App overgenomen door Microsoft onder de naam “To Do”. Aanbevolen!


Heb jij zelf tips, ervaringen, suggesties of vragen stuur dan een mailtje naar info@regionaalautismecentrum.nl en wie weet staat jouw tips binnenkort hier ook.

Aanmelden voor wonen

Je kunt je aanmelden voor wonen zonder beschikking. Gebruik hiervoor onderstaand formulier.

Waar ben je naar op zoek?

Zoek je iets op onze website en kun je het niet vinden? Misschien helpt onze zoekfunctie je wel verder. Kun je het dan alsnog niet vinden, neem dan gerust contact met ons op!

Contactgegevens

Hoofdkantoor:

Europaweg 97
5707 CL  Helmond
Nederland

Algemene mail
Clientbureau mail

Ons clientbureau is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 – 12.30 uur

Stuur ons een e-mail

Neem telefonisch contact op

Ons clientbureau  is telefonisch bereikbaar van:
Maandag t/m vrijdag tussen 9.00 – 12.30 uur.