Digitale hulpmiddelen kunnen een positieve bijdrage aan de zorg bieden. Veelal werken we “blended”, dat wil zeggen met een combinatie van “gewoon” en “digitaal” contact.
We gebruiken hier verschillende applicaties voor. Hieronder vind je er alle informatie over.
De Zorg Messenger is een applicatie waarmee je veilig kunt chatten, beeldbellen en documenten kunt versturen. De Zorg Messenger vervangt WhatsApp en andere chat applicaties en bijvoorbeeld ook Facetime. Gewoon emailen hoeft niet meer omdat het veilig via de Zorg Messenger kan. Het gebruik is voor jou als cliënt gratis.
Waarom doen wij dit?
Het Regionaal Autisme Centrum werkt uiteraard met privacy gevoelige gegevens. Daar willen we zo zorgvuldig mogelijk mee omgaan. Om die reden willen we beveiligd digitaal kunnen communiceren. Met jou als cliënt veilig berichten uitwisselen, chatten, mailen en documentatie versturen. We willen al het mogelijke hebben gedaan om het verlies van privacy gevoelige informatie (een zgn. “datalek”) te voorkomen.
Wij vinden het ook belangrijk om de mogelijkheid te hebben om via veilig beeldbellen met je in gesprek te kunnen gaan. Ook deze toepassing zit in de applicatie.
Wil je meer informatie over de Zorg Messenger? Klik hier.
We gebruiken Office 365, ook zo kunnen we beveiligde mails versturen. En via de Teams applicatie kunnen we ook heel eenvoudig beeldbellen. Teams maakt de combinatie van “live” en “virtueel” contact (blended hulpverlening) makkelijk.
Wat betekent dit voor jou?
Als gebruiker blijf je toegang houden tot je gegevens, je begeleiding en/of behandeling gaat door zoals afgesproken.
Alleen de verbinding met medewerkers van het Regionaal Autisem Centrum is verbroken.
In jouw Karify omgeving kun je zien aan welke modules je gewerkt hebt en hoe je dit hebt gedaan. Je kunt niet starten met een nieuwe module.
Wil je de informatie uit je Karify omgeving downloaden? Doe dan het volgende:
Gebruik maken van je rechten? . klik hier voor meer informatie
Heb je verdere vragen hierover stuur dan een e-mail naar info@regionaalautismecentrum.nl met in het onderwerp: ‘Karify’.
Robot Maatje is de robot die we inzetten ter ondersteuning van de dagstructuur of bij andere individuele hulpvragen. Maatje is zich aan het bewijzen in het veranderende zorglandschap en wij geloven dat deze robot een prettige ondersteuning kan zijn bij een groot deel van onze cliënten.
Wij vinden het belangrijk dat al onze medewerkers goed geïnformeerd zijn over het gebruik van deze applicaties daarom hebben we een vaste groep “digicoaches”. Dit zijn collega’s van verschillende afdelingen die andere collega’s weer kunnen ondersteunen in de toepassing van digitale middelen.
De wereld verandert, wij bewegen mee en gebruiken de innovaties die hierbij passen.
Wij blijven dan ook op zoek naar verbeteringen op het gebied van digitale zorg.
Beveiliging van KPN zorg messenger KPN Zorg Messenger – E-Zorg en Beveiliging Karify Privacy en veiligheid – Karify
Heb jij zelf tips, ervaringen, suggesties of vragen stuur dan een mailtje naar info@regionaalautismecentrum.nl en wie weet staat jouw tips binnenkort hier ook.
Voor meer inlichtingen of voor aanmelden bij het Regionaal Autisme Centrum
bel maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur naar:
Zoek je iets op onze website en kun je het niet vinden? Misschien helpt onze zoekfunctie je wel verder. Kun je het dan alsnog niet vinden, neem dan gerust contact met ons op!
Schootense Loop 2
5708 HX Helmond
Nederland
Algemene mail
Clientbureau mail
Ons clientbureau is telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9.00 – 12.30 uur en van 13.00 – 16.00 uur. Op vrijdag van 9.00 – 12.30 uur.
Bel a.u.b. binnen de tijden dat het cliëntbureau bereikbaar is.
Het RAC is telefonisch bereikbaar van:
maandag t/m vrijdag 08.30 uur – 17.00 uur.
Ons clientbureau is telefonisch bereikbaar van:
Ma- do: 9.00 uur – 12.30 uur en in de middag van 13.00 uur – 16.00 uur.
Op vrijdag alleen in de ochtend van 9.00 uur – 12.30 uur.
Bel a.u.b. binnen de tijden dat het cliëntbureau bereikbaar is.