eZorg Messenger

Geslaagde pilot eZorg Messenger van KPN

De pilot eZorg Messenger van KPN is inmiddels afgesloten. Met een gemiddelde waardering van een 8 kunnen we wel zeggen dat medewerkers en cliënten erg tevreden waren over de applicatie. Het doel van de pilot was om te onderzoeken of de inzet van een veilige communicatie applicatie bijdraagt aan een verhoogde efficiëntie van zorg die het regionaal autisme centrum wil bieden aan haar cliënten. De conclusie uit de pilot is volmondig “JA”. Cliënten gaven aan dat het contact met de begeleider beter werd door de applicatie. De chatfunctie bleek voor iedereen positief, het beeldbellen was niet bij alle cliënten passend. Allen gaven aan dat de eZorg Applicatie prettig werkt en eigenlijk geen moeite kost omdat hij veel op WhatsApp lijkt, het chat gedeelte en het kunnen versturen van documenten via een veilige verbinding bleek handig.

De volgende stap is om deze applicatie voor alle medewerkers beschikbaar te gaan maken, zodat zij met cliënten en alle andere betrokkenen op een veilige manier kunnen chatten en beeldbellen.

Bas Kamer

Projectleider eHealth