Re-integratie

Je wil graag oriënteren op mogelijkheden en kansen richting toeleiding naar werk? En je ontvangt een uitkering via het UWV? Dan kan je met een van onze re-integratiemedewerkers bespreken welke mogelijkheden er zijn. 

Om zicht te krijgen op welk traject passend is, bespreken we wat als eerste stap belangrijk is en welke vervolgstappen er mogelijk nodig zijn. In opdracht van het UWV kunnen wij verschillende re-integratie trajecten aan bieden, hieronder vind je daar informatie over.

Jobcoach

Samen oriënteren op jouw mogelijkheden!

Modulaire re-integratie

Participatie interventie

  • Is gericht op het activeren buitenhuis en deelname aan een sociaal netwerk
  • Hierbij ga je samen met de re-integratie medewerker onderzoeken en bespreken wat je nodig hebt
  • Je gaat ervaren om vanuit eigen kracht activiteiten te ondernemen, continueren en bestendigen
  • Dit doe je samen met de re-integratiemedewerker en de contacten die je al hebt

 

Bevorderen maatschappelijke deelname

  • Hierbij wordt samen met de re-integratiemedewerker onderzocht wat je fysieke en psychische weerbaarheid is in relatie tot werk.
  • Ook wordt bekeken wat je mogelijk nog nodig hebt om je weerbaarheid te vergroten en/of te bestendigen.
  • De re-integratiemedewerker ondersteunt je hierbij en verwijst eventueel door naar een passende oplossing.

 

Begeleiding bij scholing  

Mocht scholing noodzakelijk zijn om weer aan het werk te kunnen, dan kan met de re-integratiemedewerker worden besproken welke ondersteuning je nodig hebt bij het zoeken en aanvragen van een opleiding. Zo ook kunnen we ondersteunen bij het maken van een studieplanning, of oefenen met het leren om aandacht vast te houden bij het leren.

Je gaat samen met de re-integratiemedewerker onderzoeken waar je kwaliteiten, drijfveren en kansen liggen om de weg naar betaald werk in beeld te brengen. Afhankelijk waar je nog ondersteuning bij nodig hebt, komen aanbod:

  • het versterken van je werknemersvaardigheden
  • het verbeteren van je persoonlijke effectiviteit: wie ben ik en wat kan ik?
  • de arbeidsmarktpositie in beeld brengen

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het maken en bespreken van persoonlijkheids-en beroepentesten, coaching bij het vinden en uitvoeren van vrijwilligerswerk, opstellen cv en motivatiebrief.

Van ontdekken naar werken

Werk Fit

Ondersteuning bij solliciteren

Naar werk

Op het moment dat je het werkfit-traject positief afsluit, of al werkfit bent, ga je aan de slag met daadwerkelijk solliciteren naar betaald werk. De re-integratiemedewerker ondersteunt je bij het zoeken naar passende vacatures, voorbereiding van en nazorg bij solliciteren. Ook bemiddelen we bij de overgang naar betaald werk bij een werkgever.

Op het moment dat je een contract van minimaal 6 maanden voor minimaal 12 uur per week werkzaam bent in loondienst, kan eventueel jobcoaching worden ingezet. Zie hiervoor de tegel ‘jobcoaching’.

 

Uitkering gemeente?

Ontvang je een uitkering via de gemeente: de meeste gemeenten hebben zelf re-integratiemedewerkers in dienst, die je  kunnen ondersteunen. Is er meer gespecialiseerde ondersteuning nodig dan kan in overleg met de gemeente een re-integratietraject op maat worden afgesproken, via Autismewerk.

 

Voor meer informatie mail naar info@autismewerk.nl of bel 0492-792979

Aanmelden voor wonen

Voor meer inlichtingen of voor aanmelden bij het Regionaal Autisme Centrum 
bel maandag t/m donderdag van 09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.00 uur. Vrijdag: van 9.00 tot 12.00 uur naar:

Waar ben je naar op zoek?

Zoek je iets op onze website en kun je het niet vinden? Misschien helpt onze zoekfunctie je wel verder. Kun je het dan alsnog niet vinden, neem dan gerust contact met ons op!

Contactgegevens

Schootense Loop 2
5708 HX  Helmond
Nederland

Algemene mail
Clientbureau mail

Ons clientbureau is telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9.00 – 12.30 uur en van 13.00 – 16.00 uur. Op vrijdag van 9.00 – 12.30 uur.

Stuur ons een e-mail

Neem telefonisch contact op

Het RAC is telefonisch bereikbaar van:
maandag t/m vrijdag 08.30 –  12.00 uur en 13.00 – 17.00 uur.

Ons clientbureau is telefonisch bereikbaar van:

Ma- do: 9.00 uur – 12.00 uur en in de middag van 13.00 uur – 16.00 uur.

Op vrijdag alleen in de ochtend van 9.00 uur – 12.00 uur.